I en hektisk miljö behöver du ett bra ljud för att höra kundens röst. Ibland koncentrerar du dig även på arbetet och vill ha musik med HIFI-ljud. Jabra Biz 2400 II är bra på både och. HD Voice-tekniken ser till att du förstår den du pratar med utan problem. Högtalarna reducerar bakgrundsljudet så att du kan fokusera på samtalet. En specialutformad luftdämpande mikrofon filtrerar bort skarpa andningsljud och puffande läten som ofta hörs i samtal.
Den Kevlar-förstärkta sladden är gjord för att tåla användning i contact centers och skyddar mot kontorsstolarnas hjul, vassa föremål och daglig användning. Mikrofonarmen kan vridas 360 grader utan minsta risk att gå sönder. Jabra Biz 2400 II har en extremt lätt och diskret design. Detta innebär piggare säljare och mer produktiva samtal.
40 % lättare än konkurrerande, kvalitativa headset. Den justerbara huvudbågen och mikrofonarmen låter dig hitta den perfekta passformen. Med kontrollenheten kan du ändra volym, stänga av ljudet på dina samtal, med mera. PeakStop™-tekniken stoppar plötsliga höga ljud eller signaler innan de når dina öron: Allt ljud över 118 db filtreras bort innan det når säljaren. Supermjuk huvudbåge och öronkuddar med konstläderöverdrag.